wtorek, 9 sierpnia 2022

Zmiana nazwy bloga?

Z racji tego, że nasz ulubiony producent klocków nie przepada za nadużywaniem jego nazwy, a dotychczasowa nazwa bloga była mało konkretna - od dzisiaj testowo będę próbował posługiwać się dla tej witryny równolegle nazwą AFOLandia. Nazwa wydaje mi się dość sympatyczna, tematycznie powiązana i łatwa do zapamiętania, a Google ani YouTube nie wykazują żadnych inicjatyw pod takim tytułem. Oczywiście adres bloga i cała reszta pozostają bez zmian, póki co zmieniłem tylko nagłówek bloga. Dajcie znać, co sądzicie o tym pomyśle. :)

6 komentarzy:

  1. Kiepski pomysł. Kto nie zna bloga, a interesuje się tematyką, nigdy go przypadkiem nie znajdzie (jak ja kiedyś), bo wyszukiwarka nie pokaże. Wiem to po mojej dzisiejszej próbie łączenia z komputera, w którym nie mam zrobionej zakładki w przeglądarce. Nie ukrywajmy - nikt, kto lubi figurki Lego nie wpisuje w polu wyszukiwania "AFOL". Może po prostu wmontować w nazwę słowa "fan Lego", żeby nawet najgłupszy Google pokazywał? Przy takiej kombinacji producent nie powinien się obrazić (rozumiem, że chodzi o to, że "Legookazje" brzmi, jak oferta strony autoryzowanego dystrybutora towaru).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak wyszukiwań to nie efekt zmiany nazwy tylko jej przyczyna. Coś dzisiaj chrupnęło w Googlu i ciężko było wyszukać bloga po nazwie, dlatego zacząłem się zastanawiać nad bardziej unikalną.

      Usuń
  2. Osoba która nie "siedzi w lego" a tylko kupuje gazetki dla dziecka nie wie kto to AFOL i nie trafi na tego bloga. Pasjonat Lego. Lego magazyny. Ale to Twoj blog, dla nas nazwa nie ma znaczenia tylko treść. Ale nowi mogą tu nie trafić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zmień na Legokazje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Również nie sądzę, że zmiana nazwy to dobry pomysł. Osoby szukające okazji Lego, będę wpisywać "Lego okazje", a nie AFOL okazje. Oczywiście pozostaje kwestia podejścia samej Grupy Lego. Z tego, co kiedyś czytałem, nie lubią stron wykorzystujących ich nazwę. Nie wiem jednak, jak to wygląda teraz. Faktem jest, że większość fanów czy inwestorów unika używania w nazwie słowa "Lego". Rozumiem więc Twoje wątpliwości.

    Jeśli jednak zmienisz nazwę bloga, proponowałbym napisać dodatkowy artykuł lub coś w rodzaju strony "O blogu" – zatytułowany właśnie "Lego Okazje". Możesz w nim coś ciekawego napisać – o sobie, powodach założenia bloga etc. Dobrym pomysłem byłoby (według mnie) przerobienie w ten sposób pierwszego wpisu, jaki pojawił się na blogu (Inauguracja bloga). Być może ten artykuł wypozycjonuje się z czasem na pożądaną frazę (choć gwarancji nie dam).

    Jeszcze jedna kwestia przyszła mi na myśl. Warto by było dodać notkę informującą, że Twój blog nie jest powiązany z Grupą Lego. Jest to przydatne z prawnego punktu widzenia. Na mojej stronce jest też kilka artykułów o Lego i pod nimi dodaję stosowną informację. Wolę dmuchać na zimne. Możesz sobie sprawdzić, jak to wygląda klikając w mojego Nicka. U mnie notki są na dole artykułów, ale u Ciebie powinny być na każdej podstronie, więc polecam stopkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czemu, ale mnie okreslenie AFOL obraza. Wiem o co w nim chodzi, ale to brzmi jak PATOL itp. W ogole mi nie podchodzi.

    OdpowiedzUsuń